Podkāsta “Tirgziņu Tērzes” augusta epizodes veltītas stratēģiju jautājumam
Biznesa stratēģija definē virzienu, uz kuru uzņēmums plāno virzīties noteiktā laika periodā, kam seko atbilstoši mērķi, taktikas un operatīvie plāni. It kā ir labi zināms, ka visiem organizācijas darbiniekiem ir jābūt skaidrai kopējai misijai, taču, vai tā patiešām arī ir, ir cits jautājums. Pēdējais gads ir bijis periods, kas dažādu apsvērumu dēļ daļai uzņēmumu ir licis pārskatīt savu biznesa modeli un līdz ar to arī savas mārketinga un komunikācijas stratēģijas. Mini sēriju ciklā piedaloties gan akadēmiķiem, gan praktiķiem ar ilggadēju pieredzi nozarē, mēs šo tēmu apskatījām no piecām dažādām perspektīvām: mārketinga stratēģijas, digitālais mārketings, sociālie tīkli, PR un tirdzniecības veicināšana.
Pirmā mini sēriju cikla epizode (23.ep.) veltīta mārketinga stratēģijām plašākā un vispārīgā nozīmē, kopā ar Kristīni Blumfeldi- Rutku (RSU lektore) un Margaritu Aļabjevu-Vaišļu (Paulig Coffee Latvia valdes locekle) epizodē par to, kāpēc darbiniekiem jābūt sava uzņēmuma vai zīmola vēstnešiem un kāpēc ir nepieciešama regulāra ilgtermiņa stratēģijas novērtēšana. K. Blumfelde - Rutka norāda, ka “ja tu visu laiku esi aizņemts ar izdzīvošanas jautājumiem, tad tev nav laika un resursu domāt ilgtermiņā”, bet M. Aļabjeva-Vaišļa atzina, ka ir pilnīgi pārliecināta par pārstāvētā uzņēmuma ilgtermiņa stratēģiju.
Par stratēģijām attiecībā uz digitālo mārketingu (24.ep.) izsakās Kristaps Kalniņš (Frank by Inspired vadītājs) un Ērika Kirsone-Kriviņa (MM&A Hill & Knowlton Strategies projektu direktore), atklājot labākos digitālās komunikācijas piemērus Latvijā un to, ar ko sākt savas digitālās stratēģijas izstrādāšanā. Tikmēr 25. epizodē konkrētāk par sociālajiem medijiem Artūrs Mednis (aģentūras New Black vadītājs) apgalvo, ka “neuzskata, ka ir tāda sociālo mediju stratēģija. Tā ir taktika. Ja kāda aģentūra jums mēģina pārdot sociālo mediju stratēģiju, tad uzņēmumam no šādas aģentūras vajadzētu uzmanīties.” Raimonds Grasmanis (aģentūras MIXD stratēģisko direktors) dalās savā pieredzē, kā iegūt vērtīgus datus un pieņemt atbilstošākos lēmumus, plānojot savu komunikāciju sociālajos tīklos.
Ceturtā mini sēriju cikla epizode (26.ep.) būs veltīta PR jautājumiem. Kopā ar Laimu Zēmeli (Golin Riga vadītāju) un Vitu Savicku (RSU docētāju, “Baltic Communication Partners” vadītāju) atbildējām uz to kāda ir PR loma 2021. gadā. Vita Savicka epizodē runā par patērētāju uzvedības paradumiem, sabiedrisko attiecību attīstības un vēsturiskajiem viļņiem. “Ir zudis ideālisms, ka sabiedriskās attiecības ir maģija”, tā V. Savicka. Par pārdošanu noslēdzošajā epizodē (27.ep.) kopā ar Jāni Mucenieku (“Lofbergs Baltic” ģenerāldirektoru) un Svetlanu Dāboliņu (“Given by Grenardi” mārketinga vadītāju) par to, kā sadalīt uzmanību un finanses starp dažādiem kanāliem un kā piesaistīt patērētāja uzmanību pirkuma izdarīšanas brīdī.
Šīs epizodes vienoja diskusijas par to, kā vairākām iesaistītajām pusēm mijiedarboties savā starpā, lai sasniegtu definēto uzņēmuma mērķi un kurš galu galā ir atbildīgs par rezultātu tajā brīdī, kad pie projekta strādā daudzas aģentūras. “Vai Latvijā uzņēmumi zina, kur viņi vēlas būt pēc 5 gadiem?”- šo jautājām katram mini sēriju cikla dalībniekam. Lai uzzinātu atbildes, klausies epizodes katru otrdienu!
03.08. Augusta mini sērija: Par mārketinga stratēģijām (23.ep.)
10.08. Augusta mini sērija: Par digitālā mārketinga stratēģijām (24.ep.)
17.08. Augusta mini sērija: Par sociālo tīklu stratēģijām (25.ep.)
24.08. Augusta mini sērija: Par PR stratēģijām (26.ep.)
31.08. Augusta mini sērija: Par pārdošanas stratēģijām (27.ep.)