DATOS BALSTĪTI MĀRKETINGA RISINĀJUMI

Mūsdienās ir daudz dažādu rīku, kas ļauj iegūt pārliecinošus un precīzus datus. Digitālais laikmets sniedz iespēju gan aptver visplašāko auditoriju, gan precīzi apkopot datus no noteiktām grupām.

Mārketinga aģentūras BSMS podkāsta „Tirgziņu Tērzes” mini sēriju ciklā par stratēģijām, Latvijas mārketinga un komunikācijas eksperti atkal un atkal uzsvēra datu nozīmi svarīgu lēmumu pieņemšanā. Uzņēmumu vadītājiem un speciālistiem jāsaprot, ka stratēģiski svarīgos jautājumos dati ir neatņemama sastāvdaļa. Uzņēmuma vadītāja Inta Buša komentē: “Dažreiz ir sajūta, ka Latvijā datu nozīme netiek pienācīgi novērtēta aizspriedumu vai nepietiekamu zināšanu dēļ. Ir cilvēki, kas vēl aizvien saka – „galvenais ir ideja jeb čujs, ņuhs un poņa.”. Es saku, ka tas ir svarīgi, bet papildus dati nepieciešami, lai dotu uzticības garantu, vai čuja un ņuha grandiozā ideja strādās.”

Aptaujas liecina, ka cilvēki datus nemaz tik ļoti nenoraida – drīzāk nav iemācījušies un pieraduši tos izmantot. BSMS/Norstat Ekspress aptauja respondentiem vecumā no 25 līdz 40 gadiem parādīja, ka vairums, proti 68,5% uzskata, ka datiem ir ļoti liela nozīme, tomēr savu spēju analizēt un interpretēt datus ar pārliecinošu „jā” apzīmēja vien 28,4%. Tātad daudzi neizmanto vai nepietiekami izmanto iespēju ar datu palīdzību pieņemt veiksmīgākus lēmumus gan biznesā, gan personīgajā dzīvē, piemēram, saistībā ar karjeru, darbu, izglītību vai citām interesēm. Mācīties izmantot datus var gan uzņēmuma darbā ar klientiem, gan iekšējos procesos.

Piemēram, BSMS podkāstā „Tirgziņu Tērzes” katru epizodi ar ekspertiem papildina Latvijas iedzīvotāju aptaujas, kas tiek organizētas sadarbībā ar datu uzņēmumu “Norstat”, dodot reālu ieskatu kopējā situācijā. Arī mārketinga kampaņu kaut vai tikai piedāvājumu vai radošā vēstījuma izstrādē nepieciešami dati. Merčendaizinga kampaņu izstrādē un realizēšanā ik dienas notiek darbs ar tirdzniecības datiem, aptverot tādus aspektus kā produktu izvietojumu, pieejamību un pieprasījumu. Datus var izmantot arī uzņēmumu iekšējos eksperimentos un aptaujās, piemēram, BSMS uz noteiktu periodu aizstāja 8 stundu darba dienu ar 6 stundām, bet pēc tam tika veikta darbinieku viedokļu aptauja, kas papildus sarunām palīdzēja izvērtēt dažādus argumentus, aspektus un pieņemt lēmumu par to vai šādu eksperimentu atkārtot.

Ja vēlies pieņemt datos balstītus lēmumus un mārketinga risinājumus, kas ir atbilstoši tirgus situācijai - sazinies ar BSMS! bsms@bsms.lv