Mārketinga nozares dinamika
Svetlana Dāboliņa ir uzņēmuma BSMS projektu direktore un mārketinga vadītāja. Viņa atzīst, lai gan uzņēmumā strādā jau septiņus gadus, joprojām katra darba diena ir izaicinājums. “Šobrīd esam ļoti lielu un izaicinošu pārmaiņu priekšā, mainās tirgus, maināmies arī mēs, un es no sirds ticu, ka tieši ar komandas spēku varam realizēt mūsu ambīcijas,” tā Svetlana Dāboliņa..
Pastāv teiciens, ka reizēm vislabākie kurpnieki paši ir bez kurpēm. Ko nozīmē būt mārketinga nodaļas vadītājai mārketinga uzņēmumam?
Jāsāk ar to, ka BSMS komandā esmu jau septiņus gadus, kas pats par sevi ir apliecinājums tam, ka uzņēmumā ir dinamiska un uz izaugsmi tendēta darba vide, kurā attīstīties. Manuprāt, jebkuram BSMS darbiniekam katra diena ir izaicinājums, arī man. Ikdienā jādomā vairākos virzienos – stratēģiskie jautājumi, komandas uzraudzība, jāreaģē uz klientu vajadzībām. Mūsu klienti ir mūsu stūrakmens, jo esam ne tikai tehniskie projektu izpildītāji, bet arī stratēģiski konsultējam un sniedzam savu redzējumu klientu produktu virzībā. Līdz ar to sekojam līdzi ikviena klienta gaitām. Es uzskatu, ka mārketings ir attiecību veidošana ar patērētājiem. Un to, kādas būs šīs attiecības, nosaka tavi izmantotie instrumenti.
Kā šo gadu laikā ir attīstījusies un augusi BSMS mārketinga nodaļa – kas ir lielākie sasniegumi, ar kuriem lepojaties?
Ikdienā mēs ne tikai izpildam, bet arī konsultējam mūsu klientus kampaņu izstrādes gaitā – no idejas līdz pat pirkuma izdarīšanai. Uzkrātā pieredze un realizēto kampaņu tirgus dati ir pievienotā vērtība, ko varam sniegt saviem klientiem. Šo gadu laikā esam attīstījuši vairākus jaunus pakalpojumus: pilna servisa loteriju organizēšanu, WEB un mobilos risinājumus, zīmējam 3D dizainus. Vēlos pieminēt arī spēju ātri reaģēt uz klientu pieprasījumiem – tas bieži ir noteicošais faktors. Mēs protam realizēt kampaņas, kurām vajadzēja būt gatavām jau vakar. Par to bieži paldies jāsaka mūsu pārbaudītajiem un ilggadējiem sadarbības partneriem.
Kāda, tavuprāt, šobrīd kopumā ir mārketinga nozare Latvijā, un kā tā atšķiras no situācijas citviet pasaulē?
Protams, jāatzīmē, ka gan Latvijā, gan citviet pasaulē aizvien grūtāk ir “izbrīnīt” un piesaistīt pircēju uzmanību – esam kļuvuši izlutināti ar pārsātināto komunikācijas apjomu. Jēdzieni “īpašais piedāvājums” vai “akcijas cena” ir kļuvuši par mūsu ikdienu. Tā kā BSMS darbojas pircēja mārketinga segmentā, tad varu apgalvot, ka arī veikalu vides komunikācija kļūst interaktīvāka – aizvien vairāk tiek izmantotas tehnoloģijas, kas patīk gan patērētājiem, gan veikalniekiem. Nestandarta kampaņu mehānikas, kreatīvi vizuālie risinājumi, inovatīvi materiāli ir tās lietas, kas šobrīd strādā.
Kādas ir šī brīža aktuālākās mārketinga tendences, bez kurām nav iedomājama mārketinga nozare?
Pirmkārt, tās ir tehnoloģijas un viss interaktīvais – skārienjūtīgie ekrāni, planšetes, viedtālruņi, aplikācijas. Otrkārt, patērētājiem joprojām patīk un tos motivē sociālās kampaņas, vēlme palīdzēt bieži ir pirkuma lēmuma noteicošais faktors. Tāpat arī Latvijas simtgades kontekstā novērojams, ka uzņēmumi ļoti plaši realizē komunikācijas aktivitātes vai produktus, sasaistot ar šo notikumu.
Kas Tev pašai personīgi šķiet visaizraujošākais mārketingā?
Noteikti dinamika. Ir aizraujoši strādāt jomā, kas mainās un pārsteidz – nekad nezini, ko tu izdomāsi pats vai tavi konkurenti spēs parādīt. Mūsu realizētās kampaņas ir pierādījums, ka pat ar salīdzinoši nelielu budžetu ir iespējams sasniegt satriecošus rezultātus.