Pasākums? Šodien?
Intervija ar projektu vadītāju Rūdolfu Pētersonu un b-studio vadītāju Lindu Kalniņu
Šis gads kļuva par pārbaudi ikvienam, bet jo skarbi nācās pasākumu nozarei. No live tiešraidēm līdz izmisumam komunicēt reālajā dzīvē. No koncertiem mašīnās līdz pūlim Tērbatas ielā. Kā bija, kā kļuva un kas vēl ir gaidāms?
Pandēmijas kontekstā vairums pasākumu ir atcelti, protams, arī biznesa pasaulē. Vai ir sajūta, ka cilvēki ir noguruši no šī klusuma un vēlas atsākt aktīvāku socializēšanos?
Linda: Šogad neierasti ilgu laiku sabiedrība dzīvoja bez jebkādiem aktīviem un publiskiem pasākumiem, tādēļ cilvēki pilnīgi noteikti ir izslāpuši pēc sabiedrības un komunikācijas!
Rūdolfs: Jau pandēmijas laikā meklēja alternatīvas, un viens no populārākajiem, bija, piemēram, brīvdabas kino ar automašīnām.
Linda: Nedaudz vēlāk šo pasākuma formātu sāka jau izmantot arī koncertu organizēšanai, bet, protams, tas nedod tās sajūtas, ko sniedz, esot klātienē, bet, ņemot vērā apstākļus, - labs pagaidu risinājums. Pārliecinošs piemērs ir arī Tērbatas ielas atklāšana kā gājēju iela, kur, neskatoties uz noteiktajām rekomendācijām par distancēšanos un riskiem, cilvēki gāja būt kopā.
Kāda tipa pasākumi pašreiz tiek organizēti?
Linda: Šobrīd ir lielāka iespēja būt vieniem no pirmajiem piedāvāt un realizēt daudz ekskluzīvākas un saturīgākas pasākuma konceptu idejas – pasākumi šaurākai cilvēku grupai. Paliek arī online pasākumi, kaut jāatzīst, ka to popularitāte arvien mazinās.
Rūdolfs: Ir pārāk liela izvēle, kur piedalīties online. Cilvēkus ieintreģē temati, liekas interesanti, bet pasākumi paiet un tu aizmirsti, ka vispār biji pieteicies uz kaut ko. Patērētāju vidū zūd šī aktualitāte, jo netiek iedota pievienotā vērtība no live satura, tā jau ir ikdiena, nekas personīgs.
Linda: Jo svarīgākais jau cilvēkiem ir šīs gūtās emocijas, ko sniedz pasākumu apmeklējums klātienē. Caur online to principā nav iespējams panākt. Uzņēmumiem ir vairāki ierobežojumi, kas neļauj organizēt ieplānotos pasākumus kā gribētos, bet ir varianti un risinājumi, kā savādāk tos realizēt. Arī mūsu aģentūra ir visai veiksmīgi atsākusi rīkot pasākumus, esošo ierobežojumu ielenkumā, balstoties gan uz iepriekšējo pieredzi, gan ieviešot dažādus risinājumus pasākumu organizācijā, protams, ievērojot visus drošības noteikumus, bet tajā pat laikā, saglabājot pasākuma atmosfēru un saturu.
Kā turpmāk varētu mainīties korporatīvie pasākumi un kādas izmaiņas turpmāk sagaidāmas?
Rūdolfs: Tā kā nav paredzams, kad viss beigsies, to ir ļoti grūti prognozēt. Ja šī brīža situācija beigtos acumirklī, loģiski, ka sāktos koncerti, pilsētu svētki utt; visi investētu tajā un tas būtu diezgan piesātināti, būtu īss periods, kad salikti visi pasākumi, vismaz ārā. Cilvēkiem atkal būtu jāizdara izvēle. Būtu sīva konkurence.
Linda: Ļoti daudz kas ir atkarīgs no auditorijas. Piemēram, ir neliela daļa cilvēku, kas online tiešraides skatās reālajā laikā, bet, ja pareizi tiek nokomunicēts pasākuma mērķis attiecīgajai auditorijai, piemēram, kā tas bija ar ‘Labestības dienu’, tad arī grūtajā laikā, ir iespējams sasniegt izvirzīto mērķi.
Rūdolfs: Cilvēki ir un noteikti būs piesardzīgāki. Inovācijas pasākumos, kas vērstas uz drošību, noteikti paliks. Arī tagad, visas online pieteikšanās pakalpojumiem, izmantojot digitālās iespējas, paliks un tikai attīstīsies, jo šī krīzes situācija tiešām pierādīja, ka nav obligāti jābūt cilvēku tiešam kontaktam, lai kaut kādas elementāras lietas nokārtotu.
BSMS gana daudz organizē gan korporatīvos pasākumus, gan pasākumus zīmolu patērētājiem. Kas turpmāk būtu jāņem vērā, tos organizējot?
Linda: Protams, ir regulāri jāseko līdzi likumam, jāņem vērā visi valstī noteiktie noteikumi un ierobežojumi, jo tie arī ik pa brīdim mainās. Tā pat arī varu minēt, ka ir jāseko līdzi cilvēku ieradumiem un to izmaiņām, ko viņi dara, kas ir aktuāls un svarīgs, piemēram, šobrīd ir daļa, kas ir ļoti piesardzīgi, bet ir daļa, kuriem ir vienalga par šiem apstākļiem un tad, kad abas puses satiekās, var veidoties nevajadzīgi pārpratumi. Tādēļ ir svarīgi iepriekš jau saprast, kam pasākums ir paredzēts, lai tālāk izstrādātu atbilstošāko pasākuma konceptu.
Rūdolfs: Šobrīd ir jāapzinās riski un jābūt gataviem, ka pēkšņi pasākums var tikt atcelts, iespējams pat iepriekšējā dienā.
Linda: Lai organizētu kaut kādu publisku pasākumu, ir nepieciešams izstrādāt precīzu Covid-19 ierobežošanas plānu. Tas ir tas viens faktors, kurš šobrīd ir ļoti jāņem vērā, plānojot savu pasākumu konceptu. Mums, piemēram, tika atcelts CityBee pasākuma sākotnējais koncepts Liepājā, bet tajā pat laikā, ideja tika pārspēlēta daudz atraktīvākā un iesaistošākā veidā.
Rūdolfs: Pie šādiem ierobežojumiem, var domāt jau daudz savādāk, plašāk. Ok, mums ir ierobežojumi, bet kā mēs varam tos apspēlēt un iet citā virzienā?