Grafiskajā dizainā paviršība var maksāt dārgi
Ilze Magone uzņēmumā BSMS strādā jau no 2002. gada, un viņa ir pierādījums tam, ka cilvēka mūžam ar vienu karjeras pagriezienu nepietiek. Tieši tādēļ, lai gan uzņēmumā sāka strādāt par biroja vadītāju, savas pašiniciatīvas rezultātā Ilze jau daudzus gadus ir uzņēmuma grafiskā dizainere. Savukārt, Viktorija Mežniece ir jauna un entuziasma pilna savas nozares profesionāle, kas ar uzņēmumu BSMS sadarbojas neilgu laiku, bet jau paguvusi pierādīt, ka viena no maketētājam nepieciešamākajām īpašībām ir nebeidzams radošums.
Kādēļ sākāt nodarboties tieši ar grafisko dizainu?
Ilze:, strādājot vēl BSMS birojā par administratori, uzzināju, ka meklējam grafisko dizaineri, man pēkšņi radās negaidīta ideja. Gāju pie vadītāja un teicu, ka es varētu būt maketētāja. Man ir vizuālās mākslas un mājturības skolotājas diploms, amata zināšanas dažādās mākslās, to vēsturē un kompozīcijā. Vienīgi neko nezināju par grafiskā dizaina programmām. Vadītājs piekrita un atbalstīja mani sevis meklējumos, par ko es viņam šobrīd esmu ļoti pateicīga. Tas bija liels izaicinājums. Apmeklēju kursus, lasīju grāmatas, sāku gandrīz visu no nulles pozīcijas. Tomēr, strādājot, mācoties un meklējot atbildes uz jautājumiem, ieguvu nenovērtējamu pieredzi. Atceros, cik ļoti priecājos par pirmo nodrukāto darbu, kas, lai gan bija salīdzinoši vienkāršs, izdevās – Nesquik buklets. Protams, to nevar salīdzināt ar tiem vizuālajiem materiāliem, ko mēs tagad sagatavojam.
Viktorija: Iemesls tam ir reizē vienkāršs un reizē pašsaprotams – šajā profesijā aizraujošs ir pats darba process, un, ja izdodas ko jaunu iemācīties, tad ir vēl lielāks prieks par iegūto pieredzi.
Runājot par aizrautību, kas ir pašas labākās lietas jūsu profesijā?
Ilze: Es teiktu, ka tie ir negaidīti uzdevumi un daudzveidīgi risinājumi, ko iespējams pielietot. Tie, kas nestrādā ar grafisko dizainu, varētu jautāt, kur jūs rodat iedvesmu aizvien jaunām idejām?
Viktorija: Idejas rodas ikdienā – notikumos, cilvēkos, dabā, pašai kaut ko skicējot. Tāpat iedvesmu vienmēr ir iespējams rast vienkārši paskatoties labus dizaina blogus vai vienkārši ļaujoties eksperimentiem.
Strādājot reklāmas nozarē, jārēķinās, ka pasūtītāji ir visdažādākie – kāds ir labagrafiskā dizainera noslēpums, kā saprasties ar tik dažādiem klientiem?
Ilze: Manuprāt, galvenie atslēgas vārdi ir pozitīvs skatījums un mērķtiecība. Lai gan grafiskais dizains ir radoša nozare, tomēr vienmēr ir svarīgi darbu pabeigt tā, lai klients būtu apmierināts ar paveikto.
Viktorija: Maketētājam ir jābūt ātram, tas klientiem vienmēr patīk. Protams, tas ir izaicinājums radīt kaut ko, kas patiktu uzreiz pieciem cilvēkiem, jo gaumes un sapratne par to, kas ir skaists, atšķiras. Bet es vienmēr cenšos būt pretimnākoša, un sagaidu no klienta to pašu.
Kādas ir izcila grafiskā dizainera rakstura iezīmes?
Viktorija: Noteikti pacietība, precizitāte un atbildība pret detaļām, jo grafiskajā dizainā paviršība var maksāt dārgi. Šajā profesijā ir svarīgi strādāt “tīri”, kvalitatīvi izveidojot un saliekot visas detaļas, lai, kādam citam, atverot jūsu darba failu vēlāk, nebūtu jālabo jūsu kļūdas.
Kādas ir jaunākās tendences grafiskajā dizainā, ko pieprasa klienti?
Ilze: Šobrīd aktuālas ir košas krāsas un interesanti fonti, kas izceļ klienta produktu, tai pat laikā saglabājot zīmola vadlīnijas.
Viktorija: Šobrīd redzu, ka modē ir vienkāršāks un askētiskāks dizains, bet tendences un vērtības mūsdienās mainās ļoti ātri.