Šī laikmenta trumpis
Inta Buša savu karjeru uzņēmumā BSMS sāka pirms nepilniem trīs gadiem, bet, parādot, pašiniciatīvu un paužot radošas idejas, viņa ieguva uzņēmuma vadītāju uzticību un šobrīd strādā pie BSMS attīstības. Inta un viņas komanda patiesi tic, ka izcilā dzejnieka Raiņa slavenais teiciens “Pastāvēs, kas pārvērtīsies” raksturo arī viņus.
Pirms mēneša BSMS nāca klajā ar vizuālās identitātes maiņu – kādēļ tika nolemts spert šādu soli?
Pirmkārt, šodien mārketinga tirgus ir ļoti dinamisks, un jebkuram uzņēmumam, kas darbojas šajā nozarē, ir jāspēj tam tikt līdzi. Otrkārt, mēs jutām, ka mums ir nepieciešamas pārmaiņas arī emocionālā un sajūtu līmenī – esam tirgū jau 17 gadus un šķita, ka, laikam ejot, esam kaut kur pazaudējušies. Līdz ar to veicām izmaiņas gan vizuālajā identitātē, gan stratēģiski kopumā. Man šķiet, ka katram (gan uzņēmumiem, gan indivīdiem) ir svarīga esamības apziņa, ko tu esi līdz šim paveicis, kas tu esi tagad un ko vēlies sasniegt turpmāk. Mums kā aģentūrai svarīgākais bija saprast, kāda ir mūsu loma nozarē, un jāsaka – to arī esam paveikuši! Komandā darbojas reizē gan lieliskas personības, gan spējīgi darbinieki, tādēļ mums un uzņēmumam šis ir jauns sākums, jauna elpa.
BSMS par savas darbības galveno segmentu ir izvirzījis pircēja mārketingu jeb shopper marketing – ko jūs šajā jomā varat piedāvāt saviem klientiem un patērētājiem?
Pircēja mārketings koncentrējas uz patērētāju pirkuma vietā un tūlītēju ietekmi. Bet tajā pašā laikā ir svarīgi, ka šodien, ņemot vērā globalizāciju, tehnoloģiju attīstību un patērētāja paradumu maiņu, pirkums vairs nenotiek tikai fiziskās tirdzniecības vietās. Patērētāji savu lēmumu pieņem un izdara internetveikalos, sociālajos tīklos, piemēram, Instagram, festivālos, pasākumos un pat uz ielas – šīs faktiskās lokācijas ir ļoti dažādas un daudzveidīgas. Mēs kā aģentūra palīdzam klientam definēt tā primāro mērķauditoriju un atrast īsto veidu, kā šo patērētāju sasniegt, lai tas veiktu pirkumu un iepazītu zīmolu. Esam izvirzījuši trīs svarīgākos virzienus – uzmanība, saruna un lojalitāte, caur kuriem komunicējam zīmolus.
Kādu tu kopumā šobrīd saredzi nozares attīstību Latvijā?
Šodien dzīvojam digitālajā un informācijas laikmetā. Klientiem pieejamās informācijas daudzums ir pieaudzis, līdz ar to pieaug arī viņu cerības. Mārketinga sektorā strādājošajiem jāspēj pieejamais lielais informācijas daudzums pārvērst par personalizētu ziņu patērētājiem – šodien tā jau ir globāla prasība, lai zīmolam veiktos. Kopumā nozare ir ļoti sadrumstalota – ne tikai Latvijā, bet pasaulē. Ir salīdzinoši daudz mārketinga aģentūras, kas saka “mēs daram visu, pat klienta miskasti iznesīsim ārā, ja nepieciešams”. Man šķiet, ka līdz ar vēlmi pamēģināt visu un nemitīgi apgūt, ko jaunu, ir zaudēts fokuss – tādējādi tu ej uz visām pusēm vienlaikus. Protams, ne vienmēr tas ir slikti – savā ziņā tas arī ir šī laikmeta trumpis.
Kādi ir uzņēmuma BSMS tālākie mērķi?
Noteikti augt! Pircēja mārketinga segments ir ļoti interesants, tā neapšaubāmi ir mūsu niša, kurā strādājam un esam speciālisti, taču tajā pašā laikā ir vēl daudz, ko mācīties un kur pilnveidoties.