Zane Sīviņa, BSMS mārketinga projektu vadītāja
Kādi ir bijuši Tavi pirmsākumi mārketinga jomā?
Ikviens projekts spēj aizraut un iedvesmot. Varu salīdzināt ar grāmatas stāstu, kas lasītājam var atklāt ko jaunu, taču tajā pašā laikā nav zināms, kā tas izvērtīsies, kādus biznesa pavērsienus atklās.
Līdzīgi ir arī man, atskatoties uz karjeras pirmsākumiem, mārketinga aģentūrā nonācu pakāpeniski. Ja sākumā sevi vēlējos realizēt tirdzniecības menedžmenta jomā, tad palēnām mans uzsāktais ceļš nonāca līdz mārketinga pasaulei.
Atskatoties, domāju, ka neviena izvēle, tikšanās vai saruna nav nejauša, tieši pretēji, nekad nezini cik patiesībā izšķiroša tā var izrādīties.
Kā nonākt līdz veiksmīgai projekta realizācijai?
Bieži īstā ideja un sajūta par projektu nerodas uzreiz. Tomēr līdz tam nonāk procesa gaitā. Ikdienā kolēģi bieži apmainās idejām un ar savu pieredzi, kam ne vienmēr ir jābūt rūpīgi plānotai sapulcei. Liela priekšrocība un arī sava veida komforts ir nesen izveidotā foto un video studija “b-studio”, kas ir satikšanās vieta sarunām. Tas ļauj svarīgus jautājumus apspriest nepiespiestā atmosfērā.
Kas ir būtiskākais mārketinga projektu realizēšanā?
Man īstenot lielākus vai mazākus projektus, pirmkārt, nozīmē pilnībā izprast klienta tā brīža vajadzības un izvērtēt reālās iespējas pret atvēlēto budžetu. Bieži vien pirmās ekspektācijas ir jāspēj kritiski izvērtēt un laikus jānosprauž konkrētas projekta vadlīnijas. Jāsaka, ka mārketinga kampaņu realizēšanā tam ir izšķiroša nozīme.
Viens no lielākajiem izaicinājumiem ir spēja piedāvāt klientiem alternatīvus risinājumus, pretējus ierastajam. Uzskatu, ka tas ir mūsu kā aģentūras pamatuzdevums – panākt, ka klients savas kampaņas ietvaros sāk domāt plašāk un sasniedz izvirzītos mērķus.
Šo gadu laikā esi realizējusi daudzus projektus. Kurš no visiem ir atmiņā palicis visspilgtāk un kāpēc?
Varbūt nav pats košākais projekts, bet noteikti viens no tiem, kas iekrīt atmiņā bija BSH (Bosch, Siemens, Neff, Gaggenau) darbinieku korporatīvā pasākuma rīkošana. Galvenokārt atbildējām par ideju un noformējumu. Un jāsaka, ka šī sadarbība bija viena no tām retajām reizēm, kad klients bija paļāvies uz mums idejas izstrādāšanā un gatavā ideja arī pilnīgi apmierināja klientu. Katrs projektu vadītājs var saprast to sajūtu, kad Tev sniedz to brīvību un gala rezultāts ir lielisks, jo klients uzticas savas lietas profesionāļiem.
Kādas trīs īpašības Tu ieteiktu attīstīt topošajiem projektu vadītājiem?\
- Pašdisciplīna
- Prasme atrast saikni ar klientu. Jāatzīst, kas tas ir iespējams tikai caur praktisko pieredzi. Neapstāties pie neveiksmēm, bet mācīties no tām un iet tālāk.
- Neskatīties uz mazajiem projektiem pavirši. Bieži vien tieši tie sniedz mums to labāko pieredzes bāzi, interesantākos risinājumus un draivu.
Kāda ir specifika un izaicinājumi, izvēloties pieeju klientu vajadzībām?
Klientu vēlmes un vajadzības ir atšķirīgas. Katram ir sava pieeja, ko nedrīkst novērtēt par zemu. Mana pārliecība ir, ka tikšanās face-to-face palīdz labāk izprast otru personu. Ir svarīgi izveidot un uzturēt kvalitatīvu kontaktu, lai kopīgi realizētu projektu.
Tiecieties un esiet klātesoši! Mūsdienu lielākā vērtība ir nesavtīgs laiks, kas veltīts otram!